به گزارش پایگاه خبری راد، حسن اکبری در نشست خبری اظهار کرد: داخلیسازی و افزایش اشتغال از سیاستهای اصلی کرمان موتور است به همین دلیل یک به یک در حال داخلیسازی محصولات هستیم.
وی با بیان اینکه تلاش میکنیم داخلیسازی توسان با ۴۰ درصد عمق ساخت داخل آغاز شود، خاطرنشان کرد: داخلیسازی علاوه بر توسعه اشتغال باعث کاهش قیمت فروش خودرو نسبت به نمونههای مشابه وارداتی خواهد شد.
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: میتوان گفت که خودروهای داخلیسازی شده به طور میانگین ۲۰ درصد ارزانتر از نمونههای مشابه وارداتی عرضه میشوند.
وی افزود: عرضه النترا داخلیسازی شده نیز در چند هفته پیشرو آغاز خواهد شد ضمن اینکه طبق توافق صورت گرفته با هیوندایی، محصولات داخلیسازی شده از مبداء ایران به کشورهای منطقه نیز صادر خواهند شد.
اکبری با بیان اینکه امسال چهار محصول جدید از سوی کرمان موتور عرضه خواهد شد، تصریح کرد: تیراژ تولید محصولات در برندهای مختلف در سال جاری به حدود ۶۵ هزار دستگاه افزایش مییابد.
وی در رابطه با تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت خودرو، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز مبادلهای از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ تومان هزینههای تولید محصولات را افزایش داده است ضمن اینکه قیمت برخی مواد اولیه و حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته است.
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: مجموع این عوامل باعث رشد هزینههای تولید شده است. البته ما تلاش میکنیم با افزایش داخلیسازی محصولات تا حد امکان رشد هزینهها را جبران کنیم با این حال احتمال افزایش قیمتها برای جبران رشد هزینههای تولید وجود دارد.
وی درباره سرنوشت تخصیص ارز مبادلهای ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکنندگان، اظهار کرد: تخصیص این ارز به صنعت خودرو آغاز شده و ما در حال حاضر برای تامین مواد اولیه از این ارز استفاده میکنیم.
اکبری درباره تاثیرات خروج احتمالی آمریکا از برجام بر همکاری کرمان موتور با هیوندایی، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده و در هر شرایطی همکاری ما با خودروساز کرهای ادامه خواهد یافت.
وی در پاسخ به اینکه چرا کرمان موتور همکاری گذشته با فولکسواگن را مجددا آغاز نکرد، اظهار کرد: ما به دنبال تولید و داخلیسازی محصولات فولکسواگن در ایران بودیم که این شرکت با آن موافقت نکرد در نتیجه ما نیز از همکاری با خودروساز آلمانی منصرف شدیم.